Két nap, négy autó - Toyota Yaris 1.3 Terra gyorsteszt - 2. nap

... Másnap aztán Nagykanizsa felé vettük az irányt. Itt az eladók elsőre kevésbé voltak segítőkészek, gondolom a vasárnap déli időpont miatt, de később heves érdeklődésünk, no és a tesztvezetés láttán egyre jobban tudatosult bennük, hogy talán potenciális vásárlók is lehetünk. A szalonban két Yaris volt kiállítva, egy terrakotta színű terra felszereltséggel mindenféle tetőcsomagtartós extrákkal, illetve egy fekete 998-as felszereltségű. A parkolóban egy piros 1.3-as várta ismét a tesztvezetőket, míg a hátsó parkolóban láttunk két eladásra váró példányt is, félig lefóliázva, alig felszerelve.

A szokásos teszt-kérdőívek kitöltése után szinte egyből a kezembe nyomta az autó kulcsát az eladó (pontosabban nem is foglalkozik ő értékesítéssel, de lényegében ő hajtja a céges Yaris-t). Most egy kicsit több időt szántam az autó megismerésére. Már nem volt akkora újdonság, így kissé nyugodtabban tudtam átgondolni, hogy mi, hogyan, és miért van úgy az autóban. A váltót álló helyzetben is kipróbáltam, minden fokozatban. Beállítottam a tükröt, a széket. A szalonból egyből a 7-es útra hajtottunk. Most tehát nem városi tesztút volt, hanem országúti. Az 1.3-as motor nagyon dinamikusan mozgatja az autót. Már-már sportos gyorsításkor a Yaris hangja, de nagyon könnyedén sikerült, szinte észrevétlenül 110 km/h környékére felgyorsítanom. Már-már gátlástalanul tudtam vezetni a kocsit, annyira kézre állnak a kezelőszervek a vezetőnek, és annyira könnyedén mozgathat a jármű.

A kilátással sincs gond, minden irányban, minimális holt terekkel rendelkezik a kocsi. A Yarisnak azonban nincs eleje, persze nagyjából tudni, hogy milyen közel van a kocsi első lökhárítója, de azért megnéztem a parkoláskor, hogy nehogy neki menjek a padkának. (Ez már szombaton is feltűnt.).

Teljesen meggyőzött a két teszt. Így is szálltam ki a kocsiból, és nehez adtam vissza a kulcsot tulajdonosának. A szalonban mindenféle hitelkonstrukcióval is megismerkedtünk, és ismét megszemléltük a kiállított Yaris-okat is (a nagyobb Auris-ról nem is beszélve). A feketébe Yaris-ba is beültünk, alaposan átrágva minden részletét. A 998-as típus a legkisebb Yaris motort kapta, viszont több egyedi, színes (esetünkben fekete) elemet helyeztek el benne, mint pl. a belső kilincseket körülvevő ív színe, a légbeömlő körüli műanyag, a sebváltón lévő gyűrű, a hamutartó vagy az első szőnyegek színezése. A kocsi felszereltsége valahol a két középső csomag, a Terra és a Sol Plus között van, hiszen kapott pl. manuális légkondit és MP3-lejátszós CD-t, de pl. csak négy hangszóróval és négy légzsákkal rendelkezik. Arról nem is beszélve, hogy csak 1.0-es motorral kapható a 998-as felszereltség.

Szomorúan konstatáltuk, hogy itt már nem kaptunk az Nyílt nap tesztvezetői számára szánt Yaris-os ajándék-esernyőből, de mindent összevetve pozitívan jöttünk haza, s azóta is újra és újra böngésszük a Yaris-os katalógusokat, valamint az online ajánlatokat... talán jövőre...

Képtár az autóval ismerkedőknek (automotor.hu)

ToyotaYaris.Lap.hu